Pierderea somnului


Însă, o dată cu lipsa somnului, putem suferi probleme grave de sănătate: pierderi de memorie, boli de inimă şi chiar moarte prematură FOTO Shutterstock Trăim într-o lume în continuă mişcare, cu un singur combustibil de bază: cafeina.

Cercetarile demonstreaza ca lipsa somnului este asociata cu modificari negative ale metabolismului. Exista o legatura intre durata somnului si obezitate? Desi nu exista inca date suficiente in legatura cu somnul la copii, potrivit unui studiu, copiii care au dormit sub 7,5 ore pe noapte fata de recomandate au avut un risc de trei ori mai crescut de a deveni obezi in decurs de 5 ani.

Muncim prea mult, suntem stresaţi, nu dormim suficient. O noapte de somn insuficient poate că nu ne va pune în pericol sănătatea, însă tulburările de somn pe termen lung pot avea efecte devastatoare, chiar fatale, asupra sănătăţii.

pierderea în greutate cu bucătăria slabă

Privarea de somn este la îndemna noastră: noi controlăm cât şi cum dormim, astfel putând preveni efectele periculoase pe care le are asupra sănătăţii noastre. Iată ce putem păţi dacă nu dormim suficient: 1.

  1. Sfaturi pentru un somn odihnitor.
  2. Tresaririle nocturne - tulburari de somn Dr.
  3. Простите, - Маргарет потупила взгляд.
  4. Услыхав возглас Никки, Николь взглядом поискала мужа.
  5. Первой Николь увидела Женевьеву, оставшуюся на Земле, плод короткого романа с принцем Генри.

Somnul insuficient şi mâncarea nesănătoasă Incapacitatea de a dormi ne poate face să deschidem frigiderul la două noaptea şi să întindem mâna după cele mai nesănătoase şi pline de calorii gustări. Un studiu american a descoperit şi de ce se întâmplă acest lucru.

  • Pierde o mulțime de greutate
  • Narcolepsia cu sau fără cataplexie Cauza Orexina este un hormon natural produs în creierul nostru care ne ajută să păstrăm starea de veghe
  • Citiți și: Bolile grave la care ne expunem dacă nu dormim suficient Ce se întâmplă după 24 de ore de nesomn Se întâmplă frecvent ca oamenii să stea 24 de ore fără să doarmă.

În primul rând, lipsa somnului slăbeşte activitatea în câteva zone ale creierului responsabile cu evaluarea apetitului. În al doilea rând, se măreşte activitatea amigdalei zonă a creierului care este responsabilă pentru controlarea nevoii de mâncare.

Tulburările de somn sunt frecvent întâlnite la pacienţi și nu trebuie ignorate, deoarece pot influența calitatea vieții. Există mai multe tipuri de somn? Somnul este de două tipuri, fiecare cu caracteristicile sale: somnul cu mişcări rapide ale ochilor REM sau somnul paradoxal și somnul lent sau cu mişcări lente ale ochilor NREM.

Somnul insuficient şi pielea Somnul de frumuseţe nu este un mit, doamnelor. Lipsa somnului poate conduce la o piele lipsită de strălucire şi la cerculeţele acelea mov din jurul ochilor - cearcănele.

Atunci când organismul nu primeşte odihna necesară, începe să elibereze din ce în ce mai mult cortizol, hormonul stresului, care poate distruge colagenul natural de sub piele.

cum să slăbească brațele

Un studiu publicat de Jurnalul american de Dermatologie relevă faptul că somnul prost este corelat cu o piele nesănătoasă şi accelerează procesul de îmbătrânire. Mai mult, nu numai că tenul îmbătrâneşte prematur din cauza privării de somn, dar pielea doamnelor se va recupera mai greu după expunerea la soare. Somnul insuficient şi pierderile de memorie În zilele în care eşti cel pierderea somnului obositvei descoperi că eşti mai pierderea somnului şi nu te poţi concentra.

ajută anavar arde grăsimea

Somnul ne ajută să ne reparăm zonele cerebrale în care stocăm amintirile, dar lipsa lui poate conduce la tulburări cognitive permanente, cum ar fi pierderile de memorie.

Conform unui studiu efectuat de Universitatea americană Berkley, amintirile se pot bloca în hipocampus partea creierului responsabilă pentru formarea, organizarea şi stocarea memoriei din cauza calităţii proaste a somnului adânc.

Viața de zi cu zi

Mai mult, privarea de somn poate cauza deteriorare cerebrală, fapt care ar putea explica şi pierderile de memorie ale bătrânilor. Somnul insuficient şi libidoul Doamnelor şi domnilor, dacă aveţi un apetit sexual sănătos, aveţi grijă să nu-l stricaţi cu lipsa somnului. Bărbaţii şi femeile care nu dorm suficient au un interes scăzut pentru sex, în special din cauză că nu au energie şi sunt obosiţi.

Bărbaţii care suferă de apnee de somn pot avea un libido scăzut şi niveluri anormal de scăzute de testosteron. Un studiu a descoperit că jumătate din bărbaţii care sufereau de apnee severă secretau mult mai puţin testosteron în timpul nopţii.

Cât poate sta treaz un om?

Somnul insuficient şi bolile de inimă Oboseala excesivă din cauza încercărilor de a păstra un echilibru între viaţa personală şi viaţa de la serviciu este la ordinea zilei şi riscă sănătatea inimii. Şase ore de somn pe noapte pierderea somnului mai puţin fac organismul să producă mai multe substanţe nocive şi hormoni care pot conduce la boli de inimă, susţine un studiu.

pierderea în greutate bandit bandit

Aceşti hormoni şi substanţe rele pot creşte riscul de infarct, de atac cerebral, dar şi de alte tulburări cum ar fi hipertensiune, colesterol ridicat, diabet şi obezitate. Somnul insuficient şi leziunile cerebrale Trebuie să fim foarte atenţi şi să dormim suficient. Un studiu condus de suedezi a descoperit că o noapte albă poate conduce la creşterea nivelului unor molecule care sunt biomarkeri ai leziunilor cerebrale. Uneori, ambele probleme sunt valabile.

Tipuri de insomnie

Somnul insuficient şi moartea Problemele la inimă şi diabetul nu sunt singurele boli care pot conduce la moartea prematură legată de somnul insuficient.

Oamenii care dorm şase ore jumătate până la şapte ore jumătate pe noapte pierderea somnului să trăiască mai mult decât cei care dorm mai puţin.

afirmațiile de ardere a grăsimilor

Câteva nopţi de pierdere în greutate tocuri înalte insuficient pot conduce la peste de schimbări genetice care afectează semnificativ sănătatea organismului.

Recomandările pentru un somn sănătos spun că un adult trebuie să doarmă între şapte şi nouă ore pe noapte. Această solicitare depinde de factorii genetici şi psihologici, la fel ca şi de vârstă, sex şi tip de somn.

pierdere în greutate md aurora